Een selectie van mijn werk.

Voorbeelden van mijn werk.

Portfolio

Een korte freelance klus of een langere interim opdracht? Kiem werkt voor bedrijven die online willen groeien en het leven van mensen beter, bewuster, duurzamer en gezonder maken. Kiem schrijft altijd vanuit de magic spot. Want daar ligt de verbinding. Kiem werkt onder meer voor:

Interim opdracht Geldmaat

Geldmaat

Geldservice Nederland neemt in 2019 de geldautomaten van ABN AMRO, ING en Rabobank over. Doel: contant geld beschikbaar, bereikbaar, betaalbaar en veilig houden. Daarom komt er een nieuw en bankonafhankelijk netwerk geldautomaten. De introductie van Geldmaat is een mega-operatie. Ook qua communicatie. Denk aan nieuwe websites, folders en nieuwsbrieven voor verschillende doelgroepen.  Voor deze interim opdracht ben ik onderdeel van het communicatieteam en schrijf ik onder ander content voor de websites.

Janneke Rijpstra – manager communicatie & public affairs Geldmaat: 

Voor de introductie van Geldmaat heeft Mieke voor diverse projecten content geleverd. Het is dan fijn om in een hectische periode te weten dat Mieke teksten aanlevert die van een goede kwaliteit zijn. Dat ze daarbij scherp is op deadlines maakt het werken met Mieke erg prettig.

Uitvaartverzekering

Uitvaartverzekeringwijzer

Inzetten op kwaliteit met alleen de allerbeste content over uitvaartverzekeringen, dat is het doel van Uitvaartverzekeringwijzer.net. Als copywriter schrijf ik unieke, relevante, kwalitatieve en onafhankelijke SEO-content voor onafhankelijk informatiecentrum Uitvaartverzekeringwijzer.net om zo de allerbeste informatie te bieden over de uitvaartverzekering. Daarnaast houd ik mij ook bezig met linkbuilding voor nóg betere posities in Google.

Leon Schouten – oprichter Uitvaartverzekeringwijzer.net: 

Ik ken geen betere copywriter dan Mieke! Naast het schrijven van content is ze ook erg goed in het vermarkten van content. Daarnaast heeft haar pro-activiteit, creativiteit en enthousiasme een positieve invloed op de rest van het team!

OERsterk

Doel: unieke content maken over oersterk eten, bewegen, leefstijl en een balans vinden die bij je past. Inzet: bloggers met een ‘oersterke-vibe’. Met die vibe blogte ik een half jaar voor OERsterk. Ik raakte onderwerpen zoals een alcoholvrije maand, de moestuin, de mentale gezondheid, het leven eenvoudiger maken en sporten om zo OERsterk te worden.

Richard de Leth – oprichter OERsterk, auteur en spreker:

Wij hebben ontzettend genoten van Mieke haar inspirerende, grappige en motiverende blogs. Ze is accuraat, punctueel, spontaan en enthousiast. Het is heel erg fijn om met Mieke samen te werken!

opdrachtgever Kiem copywriter

Verf

Autoriteit claimen als de beste verfspecialist, dat is de opdracht. De aanpak? Een blogabonnement en daarmee inspelen op vragen en problemen van de doelgroep geschreven van de kennis en ervaring vanuit de vakschilder.

Esmée Beukers – communicatie manager Verf.nl:

‘Mieke staat altijd ‘aan’ om op een enthousiaste, proactieve en creatieve manier mee te denken over het creëren van content. Met een snelle pen werkt ze dit vervolgens uit tot relevante content, waarbij geen probleem onopgelost blijft.’  

Jaap.nl

Nieuws over de woningmarkt, inspelen op woontrends, schrijven over financiën, een huis kopen of zelf verkopen: voor Jaap.nl schrijf ik als freelance copywriter blogs rondom het thema ‘wonen’. Inspiratie haal ik uit actualiteiten, zoekvolumes en – termen. Ik kies regelmatig voor de invalshoek ‘hoe kan ik zelf…’. Klanten van Jaap.nl kiezen namelijk voor zelf doen. Zelf hun huis verkopen. Zij zijn ondernemend en onderzoekend. Dit komt terug in mijn blogs. Zoals klussen die je huis meer waard maken, opruimen volgens Marie Kondo, gasloos wonen, een huis kopen zonder eigen vermogen, alternatieve woonoplossingen in een overspannen markt en tiny houses. Dat laatste blog trekt maandelijks gemiddeld 1000 unieke bezoekers.

Lisanne Raithel – Contentmarketeer Jaap.nl

Als je content van Mieke ontvangt, ben je er altijd zeker van dat het goed aangeleverd wordt. Ze komt vaak met onderwerpen die op dat moment actueel zijn en hoe we deze op meerdere manieren kunnen inzetten. Wij zijn super tevreden!  

Hardcopy

Duizenden SEO-teksten schrijven voor een grote opdrachtgever, ga er maar aan staan. David Brinks vroeg mij onderdeel te zijn van zijn team, zodat we deze megaklus voor Freelance.nl gezamenlijk kunnen klaren. De kennisbank van Freelance.nl staat nu live. Hiervoor schreef ik SEO-teksten over aansprakelijkheid en contracten. Er volgt nog veel meer.

David Brinks – oprichter Hardcopy:

Voor een grote opdracht van duizenden teksten is Mieke onderdeel van een team met 15 SEO-copywriters. Ze bewijst haar kwaliteit telkens weer door mee te denken, deadlines te halen en natuurlijk goede teksten op te leveren.

H2X

Schrijven voor musea maar ook voor de overheid, via de flexibele schil van communicatiebureau H2X schrijf ik als copywriter voor bedrijven met een maatschappelijk en cultureel karakter.

H2X – Joost Baljé – Communicatiemaker

Mieke maakt gelukkig onderdeel uit van onze flexibele schil communicatiespecialisten. De kracht van Mieke is om complexe onderwerpen eenvoudig te verwoorden. Zij weet snel tot de kern te komen en wellicht het allerbelangrijkste, emotie in haar verhaal te brengen. Emotie waardoor het verhaal gaat leven, gelezen en/of aangehoord wordt en dus ontvangen wordt.

Ook als mens is Mieke uniek. Bijzonder fijn is het om te weten dat Mieke zich snel kan aanpassen aan haar omgeving en snel in staat is in een team opgenomen te worden. En die eigenschap gebruikt zij nuttig om emotie in haar teksten te leggen.

Museum Broekerveiling

H2X vroeg mij de webredactie voor Museum Broekerveiling te doen. Natuurlijk. De opdracht: de teksten herschrijven naar actieve teksten met een duidelijke posiotionering als ‘doe- en beleefmuseum’. Ik deed ook een zoekwoordenonderzoek en leverde bij de teksten voorstellen voor de metadiscriptions aan.

Museum Stoomtram Hoorn – Medemblik

De spannendste tijdreis, die maak je bij Museum Stoomtram Hoorn-Medemblik. In opdracht van H2X herschreef ik de pagina’s over de tijdreis en de groepsarrangementen in een actieve en aansprekende stijl. Ook stelde ik, vanuit SEO voor, om de pagina’s ‘kinderfeestje Hoorn’ en ‘schoolreisje Noord-Holland’ te maken.

Gemeente Alkmaar

‘Miek, heb jij tijd om een redactionele tekst te herschrijven naar 300 woorden voor het vakblad Bedrijfsgoed?’, vroeg Linda van H2X mij. ‘Daar maak ik tijd voor’, antwoordde ik.

De insteek: ‘wat is er aantrekkelijk aan Alkmaar voor ondernemers?’. Ik zette in op de voordelen. Het resultaat: een wervende tekst over de gemeente Alkmaar met de kop ‘Alkmaar als vestigingsstad voor ondernemers: de 10 voordelen’.